دبیرستان غیردولتی پسرانه دانشگاه (دوره دوم) اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز

همایش های مشاوره تحصیلی

برای مشاهده این مطلب بایست ابتدا به سامانه وارد شوید

نام کاربری:
گذرواژه:


اهمیت درس عربی

برای مشاهده این مطلب بایست ابتدا به سامانه وارد شوید

نام کاربری:
گذرواژه:


غذای مغزی هنگام مطالعه

برای مشاهده این مطلب بایست ابتدا به سامانه وارد شوید

نام کاربری:
گذرواژه:


دومین روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

برای مشاهده این مطلب بایست ابتدا به سامانه وارد شوید

نام کاربری:
گذرواژه:


رعایت ترتیب منابع ، اولین روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

برای مشاهده این مطلب بایست ابتدا به سامانه وارد شوید

نام کاربری:
گذرواژه:


نحوه خواندن درس زیست شناسی

درس زیست را چگونه بخوانیم؟
زیست بعنوان مهم ترین درس در رشته تجربی و با داشتن ضریب ۱۲ همواره دارای اهمیت زیادی است.نحوه خواندن و نوع تست زدن این درس بااهمیت همیشه جز چالش های دانش اموزان تجربی بوده است که در این مقاله سعی شده،توضیحات مفیدی در این باره داده شود.

برنامه ریزی

با عرض سلام و خدا قوت به تمامی دانش اموزهان عزیز:
برنامه ریزی کردن مهم ترین‌عنصر موفقیت برای هر دانش اموزی به حساب می اید.
بعلت اینکه اگر حتی شما یک دانش اموز هدفمند و با انگیزه هم‌ باشید و برای اهداف خود وقت و زمان لازم رو هم بگذارید ، بدون برنامه ریزی صحیح و استفاده بهینه از زمان و توان و انرژی خود باز هم به هدف خود نمیرسید. درست است که حرکت کرده اید ولی در جهت و مسیر اشتباه بوده است

در این مقاله سعی شده ویژگی یک برنامه خوب به شما عزیزان داده شود.

بالندگی اجتماعی دانش‌آموزان در پیوند تعلیم و تربیت

در سیستم اجتماعی کردن نوجوانان که شهروندان آینده خواهند بود دو گروه نقش اساسی دارند: خانواده و معلمین. بروز دو خطای بزرگ از سوی خانواده و معلمین باعث می‌شود که فرزندان نتوانند آن مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به شهروند خوب را کسب کنند.یکی اینکه آموزش را بر پرورش ارجح دانسته و به اصطلاح به جای اخلاق خوب دانش‌آموز شیفته نمره خوب او هستند. این در حالی است که آموزش هم‌ وزن پرورش شانه به شانه هم قرار می‌گیرند. خطای بزرگ‌تر اینکه برخی از والدین و معلمین سعی می‌کنند مرتباً  کودک و نوجوان را راهنمایی و امر و نهی کرده و در هر جریانی عقاید و نظرات خود را به آنها تلقین و تحمیل کنند. این‌گونه فرزندان که اطاعت کورکورانه دارند در آینده فاقد تصمیم‌گیری بوده، در برخورد با کوچک‌ترین مشکل یا مسئله برای رفع آن عاجز می باشند. ما اکنون در عصری نیستیم که کودکان و نوجوانان را به اطاعت کورکورانه وادار کنیم. توهین‌ها و تحقیر‌ها نقش مهمی در تزلزل شخصیت دانش‌آموزان دارد و در نتیجه اعتماد به نفس آنها را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب...

چرا در نماز الله اکبر می گوییم؟

بسم الله الرحمن الرحیم

امام حسین علیه السلام فرموده: در مسجد نشسته بودیم که موذن بر بالای منره رفت و گفت الله اکبر ، الله اکبر امیر مومنان علی ابن ابی طالب علیه السلام گریست و ما به گریه او گریستیم.
وقتی موذن از اذان فارغ شد حضرت علی علیه السلام فرمود: آیا میدانید موذن چه میگوید؟
گفتیم: خدا و پیامبر و وصی او داناتر است.
فرمود اگر میدانستید که چه می گوید هر آینه نمی خدیدید و بسیار می گریستید.
الله اکبر گفتنش معنا های زیادی است، از جمله آنها این است که:
الله اکبر موذن بر قدیمی، ازلی، ابدی، علم ، توان، قدرت، بردباری، کرم،جود بخشش، و کبریای خدا قرار میگیرد.
وقتی موذن می گوید الله اکبر در واقع میگوید خدا آن است که آفرینش و امر از آن اوست، به خواست او آفرینش است و آفرینش هرچیزی از آن اوست و آفریده ها سوی او بر میگردند.
او همواره پیش از هر چیزی اول است و همواره بعد از هرچیزی آخر است ،او باقی است و هر چیزی که درک
نمی گردد آشکار است و پنهان بی نهایت در برابر هر چیزی است ، او باقی است و هر چیزی فانی است.
معنای دوم الله اکبر توانای بر هر چیز است بر هر چه می خواهد تواناست.
به قدرتش قوی است، بر آفریده هایش چیره است. قوی به ذات خود است و قدرتش بر همه چیز ها استوار است.